Parbrizul este un element foarte important al masinii din punct de vedere al sigurantei. In primul rand, acesta asigura pana la 30% din rezistenta structurii vehiculului si este esential pentru evitarea prabusirii acoperisului in cazul unei rasturnari.
Dar, in plus, acest geam este ceea ce permite soferului sa controleze tot ce se intampla in fata lui in timp ce se afla la volan. De aceea este atat de important nu numai sa-l aveti in stare perfecta, ci si foarte curat, astfel incat sa nu pierdeti vizibilitatea. Pe www.parbrizeacasa.ro gasesti servicii de inlocuire a parbrizului pentru zona ta.
Cum si de ce ar trebui sa verificati si sa ingrijiti parbrizul vehiculului in timpul iernii
Vederea este cel mai important sens in timpul conducerii, deoarece prin ochi primim 90% din informatiile necesare pentru a circula in siguranta si pentru a evita evenimentele neprevazute pe drum. Vizibilitatea slaba este, potrivit mai multor studii, cauza a 15% din accidentele rutiere, procent care poate fi accentuat in timpul iernii din cauza conditiilor precare de mediu.
Pe langa factorii de mediu si sanatatea ochilor nostri, exista anumite elemente ale masinii care contribuie la o vizibilitate mai buna sau mai slaba.
Principalul dintre toate este parbrizul, acel geam care este murdar nu ne permite sa vedem tot ce se intampla pe drum. Cu toate acestea, nu toti soferii sunt atat de atenti pe cat ar trebui sa se tina de starea ferestrelor lor.
Ghidul de ingrijire pe timp de iarna, ofera sfaturi despre cum sa conduceti in siguranta in timpul iernii si subliniaza ca “este vital sa acordam o atentie deosebita anvelopelor, sistemelor de iluminat si starii de conservare a parbrizului”. De asemenea, se reaminteste ca “este important sa se efectueze o buna intretinere si curatare a suprafetei parbrizului pentru vizibilitate si sa se garanteze functionarea corecta a camerelor si senzorilor sistemelor “.
In ceea ce priveste grija si atentia pe care parbrizul, precum si lamele stergatoarelor le merita, se reamintesc in acest ghid urmatoarele masuri care trebuie luate in considerare.
- La temperaturi scazute nu trebuie sa utilizati apa, deoarece poate ingheta si deteriora rezervorul si circuitul.Este mai bine sa transportati rezervorul de curatare a parbrizului umplut cu un lichid specific de detergent pentru a-l curata, cu proprietati antigel.
- Este foarte important sa retii ca, daca parbrizul este pulverizat cu apa sau lichid in timp ce conducem si temperatura exterioara este foarte scazuta, acestea pot ingheta imediat si pot forma o pelicula opaca pe parbriz care ne va impiedica sa vedem.
- Daca vehiculul este parcat undeva unde temperaturile sunt susceptibile sa scada sub 0 ° C,este recomandabil sa lasati stergatoarele separate de sticla, astfel incat acestea sa nu se lipeasca, deoarece acestea pot deteriora motorul stergatorului de parbriz si, cel mai probabil, sa rupa suprafata de cauciuc a stergatoarelor atunci cand incercam sa le folosim.
- Se recomanda aplicarea unui tratament anual rezistent la apa pe stratul exterior al parbrizului.Acest lucru imbunatateste vizibilitatea atunci cand conduci in ploaie si face dificila aderarea ghetii la suprafata vitrata. Un centru specializat de sticlarie auto poate verifica starea parbrizului, poate inlocui perii daca este necesar si poate aplica acest tratament anti-ploaie.
Aspecte importante despre parbriz
In sticla pot fi integrati diferiti senzori, atasamente si mulaje. Acestea includ totul, de la senzori de ploaie la antene cu mai multe utilizari la acoperiri hidrofobe. Parbrizul vine din fabrica gata pentru a fi montat si lipit in cadrul metalic al vehiculului. Grundurile speciale, adezivii si etansanti care contin poliuretan – cunoscut in mod obisnuit sub numele de „uretan” – sunt utilizati in acest scop.
Dimensiunea parbrizului va depinde in cele din urma de designul vehiculului. In timpul procesului de fabricatie, foile de sticla securizata sunt taiate cu un graf de diamant pentru a se potrivi cu specificatiile producatorului auto. Stratul interior de polivinil butiral este, de asemenea, taiat la aceeasi dimensiune. Dupa ce toate cele trei bucati sunt taiate separat si turnate la forma corecta, ele pot fi asamblate pentru a forma o unitate coerenta de sticla stratificata. Acest proces este finalizat intr-o autoclava, un cuptor special care foloseste caldura si presiune pentru a lega straturile intre ele. Parbrizul iese gata de instalare in dimensiunea si forma corecte, asa cum este desemnat de producatorul auto.
Deoarece dimensiunea parbrizului depinde de specificatiile de design ale masinii, exista aproape la fel de multe dimensiuni de parbriz cate modele de masini exista. Din acest motiv, este aproape imposibil sa inlocuiti un parbriz cu unul dintr-un alt vehicul care este considerat inoperabil. Din motive de siguranta, oricum nu ar fi o idee buna. Daca un parbriz trebuie inlocuit, va trebui comandat unul nou care se potriveste vehiculului.
Deoarece curba parbrizului este, de asemenea, realizata cu precizie conform cerintelor de proiectare, nu este posibil sa taiati un parbriz mai mare pentru a se potrivi unui vehicul. Acest lucru ar putea avea ca rezultat un parbriz care nu are gradul corect de curba si nu se potriveste corect cu vehiculul.
Un parbriz trebuie inlocuit numai cu dimensiunea corecta a parbrizului, conform specificatiilor producatorului auto. Acesta este un domeniu in care nu exista nicio reparatie de scurtatura care sa poata fi implementata in siguranta.