Daca nu miscam masina, rotile tind sa piarda presiunea care afecteaza consumul de benzina si posibilitatea de a suferi.

Starea de covid prin care am trecut cu totii a insemnat ca majoritatea cetatenilor nu si-au putut deplasa vehiculul. Unele au fost parcate de saptamani intregi in mijlocul strazii, iar altele au reusit sa “doarma” in garaj, dar in ambele cazuri sufera uzura daca nu se iau anumite masuri. Toate acestea trec practic prin mentinerea vehiculului sub control si monitorizarea starii sale de intretinere de baza din cand in cand.

Dar una dintre piesele care sufera cel mai mult de pe urma unei masini in aceste zile sunt rotile. De obicei uitate pentru ca nu dau semne clare de epuizare, adevarul este ca anvelopele sunt fundamentale si daca sunt in stare proasta, vehiculul va ajunge sa observe consecintele. In plus, in aceste zile frigul este foarte intens, ceea ce ii afecteaza presiunea.

Daca presiunea scade, consumul de benzina si posibilitatea de a suferi o punctie, creste. Prin urmare, trebuie sa incercati sa porniti vehiculul in gol timp de cateva minute, astfel incat intregul circuit sa functioneze corect si sa-l mutati inainte si inapoi cativa centimetri. Acest lucru asigura faptul ca rotile nu cristalizeaza sau nu pierd presiunea.

In orice caz, daca se sufera o punctie a anvelopei, este bine sa se ia in vedere si faptul ca atelierele de anvelope pot fi inchise la acea ora.  Cauti jante? Vezi de ce toate jantele trec prin procedeele de sablare.

Cum ar trebui sa ai grija de rotile masinii?

Cu toate acestea, este posibil sa nu stiti cum sunt ingrijite rotile masinii si, din acest motiv, va invitam sa continuati sa cititi cu atentie acest post. Aici iti vom arata grija de baza pe care trebuie sa o ai pentru a mentine anvelopele in stare buna.

Sfaturi pentru a putea avea grija de rotile masinii tale

Pentru a putea avea grija de rotile masinii dvs., trebuie sa va asigurati ca veti analiza urmatoarele puncte care vor fi fundamentale:

Evita franarea

Franarea poate provoca o uzura foarte profunda intr-o anumita zona a anvelopelor, ceea ce duce la uzura neuniforma. Cu atat mai mult atunci cand franarea este destul de comuna, ceea ce va provoca uzura inutila asupra lor.

In orice caz, ar trebui sa conduceti cu prudenta, astfel incat sa puteti reactiona la orice obstacol pe care il puteti intalni pe drumuri. De asemenea, este recomandabil sa franezi cu mult timp inainte atunci cand vine o curba pentru a impiedica masina sa derapeze.

Rotile masinii

Rotile sustin toata greutatea masinii si implicit acestea ajuta masina sa se miste din loc. Niste roti care nu sunt ingrijite corect, pot duce nu doar la un condus inefficient ci pot provoca inclusive accidente. De aceea, este necesar sa existe o verificare a rotilor si pneurilor periodic, in special atunci cand se programeaza un drum lung de facut cu autovehiculul.

Cum se recicleaza cauciucurile?

Intregul proces de reciclare a anvelopelor implica urmatorii pasi:

Exista companii care cumpara anvelope uzate de la persoane fizice, benzinarii, magazine de anvelope etc. si le vinde fabricilor de procesare pentru operatiuni ulterioare.

Exista fire speciale de anvelope din otel (nailon, alt material) in cauciuc, introduse pentru rezistenta. Firul trebuie indepartat in prealabil pentru a recicla anvelopele auto. Otelul reinviat este apoi folosit pentru a produce alte produse din otel, iar cauciucul trece la etapa urmatoare.

Masinile de taiere lucreaza asupra anvelopelor taindu-le in bucati de 2 inci si apoi tratandu-le cu substante chimice pentru a crea pulbere fina, granule etc. Aceasta parte a procesarii anvelopelor se poate face prin unul dintre urmatoarele sisteme:

Mecanic.

O masina speciala macina anvelopele in bucati folosind procesul ambiental; marimea este reglata de un granulator special.

Criogenic.

Anvelopele sunt inghetate cu azot lichid si rupte in firimituri de o moara cu ciocane. Particulele de otel sunt indepartate cu un magnet imens, iar toate celelalte fibre sunt indepartate cu clasificatoare de aer.

Etapa de screening este necesara pentru a se asigura ca nu mai exista sarma sau alti contaminanti care pot afecta utilizarea ulterioara a cauciucului. Etapa include, de asemenea, sortarea elementelor dupa marime sau alte caracteristici daca anvelopele de automobile sunt reciclate folosind diferite metode.

Curatare

Tot cauciucul derivat este curatat temeinic folosind apa si substante de curatare, astfel incat acestea sunt gata pentru ambalare. Cauciucul ambalat este apoi vandut oricarei organizatii care trebuie sa foloseasca cauciuc recuperat, pulbere, granule etc. in scopurile lor.

Cel mai bun moment pentru a vinde anvelopele uzate este sfarsitul verii pana la inceputul toamnei. Resapatorii incep sa lucreze la anvelope de iarna in aceasta perioada, asa ca cumpara mai multe anvlope folosite si adesea platesc chiar mai mult per articol.

Pericole asociate cu anvelopele uzate

  • Sunt un loc de reproducere iubit pentru tantari, care pot fi purtatori de virus.
  • Anvelopele pot deveni acasa pentru rozatoare, serpi, capuse si alti potentiali vectori.
  • Iau foc usor, pot arde luni de zile si sunt aproape imposibil de stins.
  • Anvelopele ocupa mult spatiu, provocand aruncari ilegale in alte zone, adesea in paduri si rauri.
  • Mormanele de resturi de cauciuc pot cauza ranirea sau decesul lucratorilor: anvelopele se pot rostogoli si cadea peste oameni.

 

0 Shares:
You May Also Like