Pentru ca o afacere online sa reuseasca, trebuie sa ai pasiune pentru ceea ce faci. Cand exista pasiune, vei gasi motivatia necesara sa investesti timp si energie pentru a face totul asa cum trebuie.
Daca iti plac copiii (poate esti parinte la randul tau), dar si nisa de fashion, un magazin online cu haine pentru copii poate fi afacerea perfecta pentru tine.
Acest tip de afacere are un potential extraordinar, avand in vedere nevoia parintilor de a gasi un furnizor de incredere in zona de imbracaminte pentru copii. Mai mult, bunicii, unchii, matusile, nasii si asa mai departe, cauta sa ofere in dar hainute frumoase si de calitate.
Vrei sa incepi, dar nu stii cum?
Prima data pune la punct un plan. Trebuie sa stii ce vinzi (tipuri de produse), sub ce brand, ce fel de clienti targetezi, cum iti vei promova brand-ul/produsele si ce strategii vei pune in aplicare.
Pentru a te ajuta sa te organizezi mai eficient, gasesti mai jos cele mai importante aspecte legate de lansarea unei afaceri in mediul online. Tine cont de ele, fa-ti planul de business si implementeaza-ti ideile cat mai repede.
1. Elemente esentiale pentru o afacere online
Un magazin online are nevoie, in primul rand, de un nume. Cauta un nume original (ce nu este folosit de altcineva), usor de retinut si care face trimitere la specificul afacerii tale.
Acest nume trebuie sa fie potrivit si ca nume de domeniu pentru magazinul online. Asadar, verifica disponibilitatea numelui de domeniu si rezerva-l, daca e posibil.
Retine ca vei avea nevoie si de o firma (sau cel putin un PFA) pentru a vinde online in mod legal. Infiintarea unei firme este necesara inainte de lansarea unui magazin online.
Dupa ce partea legala e pusa la punct, poti trece la crearea magazinului, incheierea contractelor cu parteneri (furnizori de produse, transportatori, curieri, procesatori plati etc.) si demararea primelor actiuni de marketing.
Legat de crearea magazinului, alege o platforma eCommerce ce poate sa-ti faca sarcinile mai usoare, cum e Gomag.
Posibilitatea de a-ti configura singur(a) magazinul reprezinta un mare avantaj, nu doar din punct de vedere al controlului asupra afacerii, dar si al costurilor reduse.
2. Intelege-ti clientii
Ce trebuie sa stii, cand vinzi haine pentru copii, e ca nu copiii sunt cei care cumpara de la tine. Adultii sunt cei care vor cerceta magazinul, oferta de produse si serviciile oferite.
Din acest motiv, cauta sa intelegi ce vor parintii. Ce anume cauta? Si ce i-ar multumi pe deplin?
Strategia ta de marketing ar trebui sa foloseasca abordari menite sa ajunga usor la mame si parinti, in general. Foloseste diverse abordari in functie de stadiul de dezvoltare a copiilor.
De exemplu, mamele de nou-nascuti ar putea fi interesate de confort, siguranta si functionalitate, pe cand cele ce au copii care tocmai incep sa umble vor dori haine rezistente si usor de curatat.
3. Stocul pentru magazinul tau online
Aici conteaza, din nou, ceea ce isi doresc clientele/clientii tai.
Incearca sa alegi produse bazadu-te pe nevoile si preferintele lor, in loc sa alegi ce ti se pare tie interesant. Vei vinde mai bine daca faci asta.
In ceea ce priveste stocul unui magazin online, poti alege sa cumperi produse de la un furnizor (trebuie sa ai resurse financiare disponibile si spatiu de depozitare) sau sa vinzi direct din stocul furnizorului.
Indiferent de ce metoda alegi, e important sa alegi cu atentie furnizorul. Discuta cu el in detaliu conditiile parteneriatului (un contract e musai), vezi produsele (cere mostre, daca e cazul) si vezi daca e dispus sa sprijine bunul mers al parteneriatului.
4. Orice afacere are nevoie de promovare
Ca sa vinzi, oamenii trebuie sa afle de tine. De indata ce incepi lucrul la magazinul tau online, poti demara si actiuni de promovare a brand-ului, viitorului magazin si produselor.
O campanie de prelansare e mai mult decat recomandata, pentru ca incalzeste audienta si o pregateste pentru a cumpara de la tine.
Iar cu ajutorul retelelor de social media, poti ajunge la un numar mare de potentiali clienti, intr-un timp foarte scurt.
5. Cele mai bune strategii de marketing pentru o afacere cu haine pentru copii
Nu uita ca mamele reprezinta grupul principal de clienti pentru afacerea ta cu haine pentru copii. Iar acest grup este unul din cele mai mari si mai active in social media.
Din acest motiv e bine sa fii activ(a) pe retelele unde mamele isi petrec cel mai mult timpul. Pe langa postari organice, e recomandat sa derulezi si reclame platite. Facebook si Instagram sunt doua retele sociale populare, unde iti poti creste afacerea online.
De mare impact sunt si influencerii, in special daca au copii sau experienta in domenii ce au legatura cu copiii (doctor, educator, psiholog etc.). Poti folosi influenceri pentru a castiga incredere si a creste reputatia brand-ului.
Cel mai important, cand ai o afacere cu haine pentru copii, e sa te axezi pe calitate si sa oferi sfaturi/consiliere mamicilor (si clientilor tai).
Raspunde-le la intrebari/solicitari si ajuta-i sa face alegeri bune. Cu siguranta se vor intoarce in magazinul tau online.