Publicitatea online este in continua schimbare. Noi grupuri tinta sunt in crestere, iar comportamentul utilizatorilor se schimba. In plus, posibilitatile tehnice pentru marketeri sunt in continua evolutie, in timp ce inovatiile sunt insotite de noi legi.
Daca va pastrati calmul in acest domeniu competitiv si interesant, veti obtine avantaje – motiv pentru care merita sa aruncam o privire la mai multe tehnici privind promovarea online.
Cititi mai jos cum functioneaza publicitatea online si cum poate fi utilizata in mod profitabil pentru afacerea dvs.
Publicitatea online (numita si publicitate pe Internet) este plasarea de reclame pe internet sub forma de text, videoclipuri sau imagini. Formatul depinde foarte mult de canalul online folosit. Cele mai importante tipuri de publicitate online includ publicitatea banner, anunturile video in-stream, publicitatea Amazon, precum si e-mailul, motorul de cautare, afilierea si marketingul social media.
Publicitatea online: posibilitatile cresc exponential
Internetul a schimbat foarte mult comunicarea corporativa in ultimii ani. Acest lucru este evident in special in marea varietate de instrumente noi care permit contactul si comunicarea marcii cu grupul tinta.
Iar cresterea sectorului online nu stagneaza in niciun caz. Mai degraba, fiecare inovatie in sine permite numeroase trucuri noi de marketing. Cu alte cuvinte, posibilitatile de publicitate online sunt departe de a fi epuizate si devin din ce in ce mai numeroase. In acelasi timp, cu toate acestea, exista, de asemenea, constante in toate schimbarile. Te informam despre tot ce trebuie sa stii ca antreprenor despre publicitatea online.
Tipuri de publicitate online
Posibilitatile de publicitate online sunt multiple si evolueaza constant in cursul noilor tehnologii si tendinte. In principal se disting urmatoarele forme de publicitate:
- Publicitate de tip banner: Introducerea de bannere publicitare pe site-uri web pentru fidelizarea pe termen lung a clientilor si promovarea stimulentelor de cumparare;
- Amazon Advertising: Publicitatea produselor pentru vanzatorii si furnizorii Amazon;
- Marketingul in motoarele de cautare: anunturile platite in reteaua de cautare pe Google si Co. asigura o clasare mai buna si o vizibilitate mai mare;
- Marketing prin e-mail: marketing direct, eficient din punct de vedere al costurilor, prin newslettere clasice;
- Marketing social media: Publicitate prin diverse retele sociale, cum ar fi Twitter, LinkedIn, TikTok, Instagram sau Facebook;
- Affiliate Marketing: Parteneriat de publicitate cu diferite branduri;
- Anunturi video in-stream: publicitate in reteaua de display in contextul continutului video (opus: Anunturi out-stream).
Datorita importantei ridicate a retelelor sociale, a aparut acum o alta forma de publicitate pe internet: influencer marketing, in care publicitatea este plasata prin canale externe de social media si ambasadori externi ai marcii.
Cu toate acestea, este important sa retineti ca formele selectate de publicitate online trebuie sa se potriveasca cu propria afacere si sa fie in permanenta umplute cu continut autentic, actualizat si creativ.
Cum functioneaza publicitatea online?
Publicitatea online utilizeaza diverse mijloace de publicitate pentru a transmite un mesaj publicitar specific grupului tinta dorit. Publicitatea online are succes atunci cand mesajul declanseaza o actiune (de cumparare).
In concluzie, dumneavoastra veti alege cea mai buna metoda de promovare online in functie de bugetul stabilit si de posibilitatile de marketare a publicitatii. Incercati cat mai multe tactici prezentate de noi in acest articol pentru o prezenta online cat mai buna.